fbpx

זימון תור לטיפול במרכז השירות

אנא השאירו לנו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם לכל המאוחר במהלך יום העסקים הבא לביצוע זימון תור לביקור במרכז השירות:

מלא פרטים

תודה על פנייתך,
נציגינו ייצרו עמך קשר
חדשות מושגים מגזין כתבות רכב מדריך רכב
10.03.2018

טיפים לנהיגה בחורף

החורף כבר כאן ונהיגה במזג אוויר חורפי שונה מזו שבמזג אוויר נוח יותר ומחייבת היערכות מקדימה – של הרכב ושל הנהג. קבלו 10 טיפים לנהיגה בטוחה יותר בחורף.

-1-

הכינו רכבכם לחורף

אם עדיין לא עשיתם זאת, מומלץ מאוד לבצע בדיקה מהירה של הרכב לקראת החורף. בבדיקה כזו יש לבדוק את תקינות הצמיגים, את הבלמים, את הפנסים ואת המגבים, ולוודא שהם תקינים ויוכלו לבצע את תפקידם היטב גם בכביש רטוב.

 

-2-

גשם רד כבר גשם

יש לנקוט במשנה זהירות לאחר הגשם הראשון, או גשם ראשון לאחר תקופה של יובש. הגשם הראשון מציף את כל המשקעים בכביש – אבק, שמנים, דלקים וכיוב’ – והופך אותו לחלק במיוחד.

 

-3-

תראו אותי

בתקופה שבין 1 לאוקטובר ועד ה-31 במרץ קיימת חובת הדלקת אורות גם ביום בעת נסיעה בדרך בין-עירונית.  ההגיון מאחורי תקנה זו הוא שבמזג אוויר חורפי וגשום תנאי הראות טובים פחות, ורכב שפנסיו דולקים יראה טוב יותר על ידי שאר המשתמשים בדרך – הקפידו על הדלקת אורות בחורף במשך היום כדי שיראו אתכם טוב יותר וגם תמנעו מקנס של 100 שקלים ושתי נקודות חובה ברישיון.

 

-4-

מזגן בחורף

הדרך הטובה ביותר להסרה של האדים המצטברים על השמשה הקדמית היא באמצעות הפעלת מערכת בקרת האקלים. הדבר נעשה על ידי לחיצה על הכפתור בבקרת האקלים עליו יש אייקון של השמשה הקדמית, אז הדבר נעשה באופן אוטומטי.

 

-5-

שמירת מרחק

בחורף הראות מוגבלת והכביש חלק יותר, ולכן יש להגדיל את המרחק מהרכב שנמצא מלפנים כך שבמידה והוא בולם או סוטה מנתיבו, יהיה לכם מספיק זמן להגיב.

 

-6-

לחץ אוויר בצמיגים

לצד שמירה על צמיגים תקינים שיוכלו לנקז את מי הגשם, יש להקפיד על לחץ אוויר נכון כפי שמסומן במדבקה על קורת המרכב בחלק הפנימי דלת הנהג. אפילו צמיג חדש לגמרי לא יוכל לספק אחיזת כביש טובה אם לחץ האוויר בו אינו מתאים.

 

-7-

גורילות בערפל

בישראל אין אמנם ערפל סמיך בדרך כלל, אבל מדי פעם עדיין אפשר להתקל בו. במקרה כזה, יש להדליק את אורות הערפל שיגבירו את הנראות שלכם בכביש,  לשמור על מרחק גדול יחסית מהרכב שנמצא לפניכם, לנסוע לאט יותר ולהיעזר בסימונים על הכביש (פסים לבנים וצהובים) כדי לראות לאן הדרך מובילה. פנסי ערפל עשויים לסנוור את הבאים ממול כאשר מדליקים אותם שלא לצורך, ועל פי חוק גם אסור להדליקם כשאין ערפל, גשם שוטף או שלג, או אז אפשר “לזכות” בקנס בגובה 250 שקלים (תמונת ערפל: Wikimedia Commons Tom Harpel CCA 2.0)

 

-8-

שימוש בבלמים וב-ESP

כלי רכב מודרניים הינם בטוחים לנהיגה ובמזג אוויר רגיל ובמהירות סבירה קשה להביא אותם למצב של החלקה. בחורף לעומת זאת קל הרבה יותר להחליק, גם במהירות נמוכה. בדיוק לשם כך קיימות מערכות בטיחות כמו בלמי ABS ומערכת בקרת יציבות ESP. מערכת בקרת היציבות נועדה לשמור על הרכב יציב ובכיוון שנקבע על ידי הנהג, גם במצב של החלקה, באמצעות בלימה ו/או הפחתת מומנט לכל גלגל בנפרד. מערכת זו פועלת באופן אוטומטי ואין צורך לעשות דבר כדי להפעילה. בלמי ABS נועדו למנוע מצב של “נעילת גלגלים” והחלקה בעת בלימה. גם מערכת זו פועלת באופן אוטומטי בעת בלימה חזקה או כאשר הרכב מחליק. כאשר זה קורה, אין להירתע מהרעידות שמורגשות אלא להמשיך ללחוץ בחוזקה על הבלם ולכוון את ההגה על מנת למנוע תאונה.

 

-9-

תפתחו חלון

כולנו רגילים להדליק את החימום ברכב בחורף, אבל הפעלה ממושכת של מערכת החימום כאשר החלונות סגורים יכולה להשפיע על מידת העירנות של הנהג בשל העלייה באחוז הפחמן הדו-חמצני בתא הנוסעים.לכן, למרות הקור, מומלץ להפעיל את מערכת החימום כך שתכניס אוויר מבחוץ לתא הנוסעים (בניגוד למצב של סירקולציה), או לפתוח מדי פעם חלון וכך רמת החמצן לא תרד. בנוסף לכך, בנסיעה בחורף, הרבה פעמים מתווספים רעשי טיפות הגשם וצמיגי המכוניות לרעשי המנוע והרוח – נסיעה עם חלון הנהג פתוח במקצת תקל על הנהג לשמוע את המכוניות האחרות בכביש ותוסיף לבטיחות.

 

-10-

סע לאט

בתנאי ראות לא טובים ובנהיגה על כביש חלק כדאי להאט ולהתאים את המהירות לתנאי הדרך ולאו דווקא למגבלת המהירות החוקית. בכביש חלק רצוי להימנע גם מהאצות פתאומיות שעלולות לגרום לאיבוד אחיזה ולההחלקה של הגלגלים הקדמיים (במכוניות בעלות הנעה קדמית).

 

Loading...

לנסיעת מבחן

לפגישת ייעוץ
אייקון של טלפון

צור קשר עם נציג

יש להזין שדות חובה.

מלאו את מספר הטלפון והמערכת תחבר אותך
מיידית עם נציג מכירות לתיאום נסיעת מבחן
המספר נקלט בהצלחה
מיד תחוברו!

לפניות בנושא שירות לקוחות הנכם מוזמנים להתקשר

*5789

אייקון של מעטפה

צור קשר

נסיעת מבחן

לחצו כאן לתאום נסיעת מבחן באופן דיגיטלי

 

או מלאו את הפרטים למטה ואנחנו נחזור אליכם בהקדם

יש להזין שדות חובה. שם, טלפון, מייל, ועיר הינם שדות חובה


פרטים אישיים שתמסור ישמשו את "מאיר" חברה למכוניות ומשאיות בע"מ וכן חברות בקבוצת מאיר אשר להן מטרות דומות, עבור כל עניין הקשור והנלווה לרכישת מוצריה ושירותיה, לרבות לצורך ניהול וייעול השירות, לצרכים תפעוליים, שיווקיים וסטטיסטיקה, עיבוד המידע ודיוור ישיר לצורך מטרות אלו. המידע עשוי להיות מועבר לכל גורם חיצוני שימצא לנכון לצורך המטרות המנויות לעיל ובכפוף להוראות כל דין. מובהר כי אין חובה חוקית למסור את המידע ומסירתו תלויה ברצונך".

פרטייך נשלחו בהצלחה!
אנו נחזור אלייך בהקדם

       
תודה על פנייתך,
הודעה עברה לטיפול נציגינו
       
תודה על פנייתך,
הודעה עברה לטיפול נציגינו

מוקד מכירות ארצי

*2099

שירות לקוחות "מאיר"

03-9182100