מורשת קבוצת מאיר
ההיסטוריה של קבוצת מאיר נמתחת מתחילת המאה הקודמת ועד היום, זהו סיפור על יוזמה, נועזות וחתירה בלתי מתפשרת קדימה.
מאיר קז נולד בפולין ב 1909 למשפחה יהודית שבבעלותה הייתה חברת תובלה בשם ” Braciakass ” (האחים קז). בשנת 1933, כשהוא בן 24 בלבד, החליט מאיר הצעיר לעלות לישראל. בזכות עיסוקה של משפחתו, הוא הגיע כשברשותו רישיון נהיגה לאוטו משא – דבר יקר ערך בתחילת המאה – מייד עם עלייתו הוא התקבל לעבודה כנהג משאית בקואופרטיב התובלה “החורש”.
במסגרת זו נחשף מאיר קז לאמינותה וחוסנה של משאית הוולוו בה זכה לנהוג. משאית זו מדגם LV66 מודל 1931 הגיעה לחופי המזרח התיכון במסגרת הניסיונות של וולוו לייצא רכבים אל מחוץ למדינות סקנדינביה, דגם זה היה אחד מדגמי המשאיות הראשונים שוולוו יצרה. עבודתו בחברת “החורש” וניסיונו האישי מאחורי ההגה של משאית הוולוו, הקנתה למאיר קז אמונה עמוקה באיכותם וחוסנם של מוצרי החברה השוודית. שנים לאחר מכן, באמצע שנות השישים, נקרתה למאיר קז הזדמנות עסקית מיוחדת, להפוך להיות היבואן הבלעדי של מוצרי וולוו לישראל – לאחר תקופה ארוכה שהיבואן הקודם לא הצליח למכור כ-100 מכוניות וולוו מדגם 121, הצליח מאיר קז לעשות זאת בשלושה חודשים בלבד. ביצועיו אלה סייעו לו להרשים את בכירי וולוו, בבואו לבקש זיכיון בלעדי לייבוא מכוניות וולוו לשיראל, ובשלב מאוחר יותר משאיות, אוטובוסים, ציוד מכני הנדסי ומנועי וולוו פנטה.
בשנת 1967 קיבל מאיר קז את הזיכיון ליבוא וולוו לישראל והקים את חברת “מאיר חברה למכוניות ומשאיות בע”מ”.
מבחינתו של מאיר קז הקמת החברה וקבלת הזיכיון לייבוא וולוו היוותה מעין סגירת מעגל אישי – מנהג משאית מרוצה ליבואן מצליח, או כפי שזה מתבטא במשפט “פעם וולוו תמיד וולוו”.
מאיר דאג עוד בחייו להעביר את הבעלות על החברה לבני משפחתו, עם פטירתו בשנת 1976 עבר ניהול החברה לידי יעקב שחר וישראל קז. בשנות התשעים הרחיבה החברה את פעילותה באופן משמעותי והחלה ביבוא מותגים ומוצרים נוספים: הונדה מכוניות, אופנועים, מנועים ימיים וגנרטורים, משאיות רנו וכן רכבי היוקרה של יגואר.